Promote “Made in Sicily” by involving Sicilians abroad

view more

There are about 700,000 Sicilians in the world who are still members of the Aire, the Italian Register of Italians residing abroad. Not to mention the Sicilians of second and third generations. They are people who have acquired experience and skills, often also reaching important positions in the countries of ...

Promuovere il “Made in Sicily” coinvolgendo i siciliani all’estero

view more

Sono circa 700.000 i siciliani nel mondo che hanno conservato l'iscrizione all'Aire, l'Anagrafe italiani residenti all’estero. Senza contare i siciliani di seconde e terze generazioni. Si tratta di persone che hanno acquisito esperienze e competenze, spesso anche raggiungendo posizioni di rilievo nei paesi di ...

Attract tourists to Palermo in low season, even by social networks.

view more

The city of Palermo want to increase tourist flows even during low season. This is why  started a tourism promotion campaign in Palermo abroad. During the year, with the funds of the Municipality's institutional communication plan, promotional activities had already been launched through the sector magazines, ...

Attirare turisti a Palermo fuori stagione, anche sui social.

view more

La città di Palermo vuole incrementare i flussi turistici anche nei periodi di bassa stagione. Per questo ha avviato una campagna di promozione turistica di Palermo all'estero. Nel corso dell'anno, con i fondi del piano di comunicazione istituzionale del Comune, erano già state avviate attività di ...